sporun-faydalari-nelerdir-sporun-olumlu-etkileri

Spor etkinlikleri düzenli olarak yapıldıklarında, organizmanın fiziksel uygunluğunu ve dayanıklılığını arttırır ve buna bağlı olarak spor iç organların fonksiyonlarını geliştirir.  Böylece organizmanın değişen koşullara daha kolay uyum sağlaması ve yorgunluğa karşı koyma gücünü artırır. Sporun, kronik hastalıklara yakalanma riskini azalttığı açıkça bilinmektedir.  Bunun yanı sıra; becerilerin gelişmesi, kassal hareketle verimliliğin dolayısıyla da kassal güç ve dayanıklılığın artması, sporun vücutta gösterdiği en belirgin etkenlerden bazılarıdır.

Sporun yani fiziksel aktivitenin, fiziksel sağlık üzerine olumlu etkilerini şöyle sıralabiliriz;

1- Kan Basıncının Kontrolü:

Yüksek kan basıncı (tansiyon) 140-90 mmHg. olduğunda kalp krizi, kalp ve böbrek yetmezliği gibi rahatsızlıklara yakalanma riskini iki katına, 160-95 mmHg. Olduğunda ise üç katına çıkarmaktadır. Fiziksel aktivite ilerleyen yaşla birlikte gözlenen tansiyonun artmasına karşı koruyucu olabilmektedir. Önerilen fiziksel aktivite düzeyi, düzenli orta şiddette egzersizlerdir.

2- Kan Lipitlerinin Kontrolü:

Düzenli fiziksel aktivitenin lipit (yağ) bolizmasına olumlu etkileri olduğu bilinmektedir. HDL kolesterolünü (iyi kolesterol) artırırken, bazı durumlarda toplam LDL kolesterolünü (kötü kolesterol) düşürerek daha yüksek HDL/LDL oranı ve buna bağlı koroner kalp hastalığı riskini azaltmakta, ayrıca yüksek plazma trigliserid düzeyini de düşürmektedir. Önerilen fiziksel aktivite düzeyi; haftada 15 km veya daha fazla yürüme veya koşma gibi aktivitelerdir. Aktivitenin toplam miktarı ve sıklığı, şiddetinden daha önemlidir.

3- Şeker Hastalığı ve Kan Şekerinin Kontrolü:

Düzenli fiziksel aktivite insülin aktivitesinin kontrolüne ve kan şekerinin düzenlenmesine yardımcıdır. Yaşın ilerlemesine bağlı şeker hastalığına yakalanma riski de sporda aktif kişilerde yüzde 20 veya daha fazla oranda azalmaktadır. Böylece düzenli fiziksel aktivite, insüline bağımlı olmayan şeker hastalığının tedavisinden çok korunmasında önemli rol oynamaktadır. Önerilen fiziksel aktivite düzeyi; yürüyüş ve düşük şiddetli, uzun süreli egzersiz programlarıdır.

4- Damar ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıklarını Önleme:

Koroner kalp hastalığı ve inme riskinin fiziksel aktivitesi fazla olan kişilerde daha düşük olduğu görülmektedir. Kas ve kemiklerin kuvveti, eklemlerin esnekliği; koordinasyon, denge ve hareket çevikliği için çok önemlidir. Bütün bu özellikler yaşla birlikte önemli derecede azalmaktadır. Bu durum fiziksel aktivite düzeyindeki azalma ile yakından ilişkilidir. Özellikle kadınlarda yaşlandıkça osteoporozla birlikte kemik kırıkları (bilek, omur ve kalçada) görülme riski artmaktadır. Kemik mineral yoğunluğunda artış, çocukluk ve adölesan döneminde yapılan egzersizlerle örneğin; ağırlık taşıma, yürüyüş, koşu, tenis,v.b. gibi egzersizlerle sağlanmaktadır.

Sporun organizmanın üzerindeki olumlu etkileri dışında bireyin üzerinde sosyal ve psikolojik yönden de olumlu etkileri vardır.

Yani spor yaparak sadece iyi görünmekle kalmayıp iyi düşünmeyi ve daha kapsamlı bakış açıları geliştirmeyi, sorunlara farklı yönlerden yaklaşmayı, hızlı ve doğru çözümler üretmeyi, doğru iletişim kurmayı da becerebilirsiniz. Bu da hem insan ilişkilerinde, hem de iş hayatında başarımızı arttıracaktır.

Yaratıcılık hormonunu artırıyor ve vücudumuzdaki endorfin hormonunu aktif hale getirerek kendimizi daha mutlu ve enerjik hissetmemizi sağlıyor. Sinir hücrelerinin yeniden yapılanmasına yardımcı oluyor. Ayrıca beyindeki hücrelerin yaşlanmasını geciktiriyor Sinir hücreleri arasındaki ilişkiyi düzenleyerek özellikle hızlı tepki verme ve koordinasyon yeteneğini geliştiriyor. Etkilerini ölçmek zor olmasına karşın yapılan çalışmalar fiziksel aktivitenin yararlı psikososyal etkileri olduğu konusunda birleşmektedir. Kaygı, stres depresyonun azaltılması, zihinsel sağlığın sürdürülmesi, psikolojik zindeliğin sağlanmasında pozitif etkiler yaratmaktadır. Özet olarak; fiziksel aktivite, fiziksel ve zihinsel sağlığı olumlu yönde etkilemektedir.

Bu yüzden; herkes için her yaşta spor bilincini aşılamalıyız.

2
Coliseum

ÜYE OL

Formu doldurduğunuzda en kısa zamanda sizinle iletişime geçilecektir.


Bu form Coliseum ile sizin aranızda iletişim kurmak içindir. Başka bir amaç için kullanılamaz.

Daha fazla bilgi ve birebir başvuru için aşağıdaki telefonlardan bize ulaşabilirsiniz.

COLISEUM
Acarkent

0216 538 38 38


COLISEUM
Sarıyer

0212 342 01 89- 90


SİZİN
İÇİN
COLISEUM >