kas-gelisimi-icin-dogru-agirlik-secimi

Kas gelişimi için; uyguladığımız egzersiz programı ve yaptığımız ağırlık yüklemesi çok önemlidir. Bir egzersiz programında; egzersiz yoğunluğunu yeterli düzeyde sağlayamazsak kası gerektiği düzeyde hipertrofi etmemiz mümkün değildir. Bu nedenden dolayı ağırlık seçimimiz çok önemlidir.


Ne kadar ağırlık kaldırmalıyım?
Bir hipertrofi (kas gelişimi) antrenmanı için uygulamamız gereken ağırlık; maksimum kaldırabileceğimiz ağırlığın yüzde 70-80’idir. Maksimum kaldıracağımız ağırlık ise uygulayacağımız egzersiz için 1 RM (tekrarda) hareket açısını bozmadan kaldırabildiğimiz en yüksek ağırlıktır. Maksimum ağırlığımızı kaldırabileceğimiz maksimum ağırlığın yanında bazı bilimsel scalalarla saptamamız mümkündür.  


Fazla ağırlık kaldırırsam vücudum daha çok gelişir mi?
Düşük ağırlıklarla çalışmak, protein sentezini, daha yüksek ağırlıklarla tekrar yapmaktan daha fazla artırıyor. Yapılan araştırmalar sonucunda, düşük ağırlıkla çalışanların kas gelişiminin antrenmandan sonraki 24 saat boyunca devam ettiğini gösteriyor. Oysa yüksek ağırlıklarla çalışanların kas gelişimi
4 saat içinde tepe noktasına erişip düşmeye başlıyor. Protein sentezini tetiklemek için kasları baskı altında bıraktığınız süre, kasları maruz bıraktığınız ağırlıktan daha önemlidir. Düşük ağırlıklarla yüksek tekrarlar yapmak, set aralarındaki dinlenme süresini azaltmak, metabolik stresi (vücudun yaşaması için enerji harcadığı tüm faaliyetlerin toplamı) artırırken daha fazla büyüme hormonu salgılanmasını sağlıyor.

0
Coliseum

ÜYE OL

Formu doldurduğunuzda en kısa zamanda sizinle iletişime geçilecektir.


Bu form Coliseum ile sizin aranızda iletişim kurmak içindir. Başka bir amaç için kullanılamaz.

Daha fazla bilgi ve birebir başvuru için aşağıdaki telefonlardan bize ulaşabilirsiniz.

COLISEUM
Acarkent

0216 538 38 38


COLISEUM
Sarıyer

0212 342 01 89- 90


SİZİN
İÇİN
COLISEUM >