Page 15 - COLISEUM SAYI 2
P. 15

Portre
















                                    Coliseum                                             ressam ergin inan’In


                                                                                         fantastik dünyasIna
                                                                                         konuk olmak isteyen
                                                                                         tüm üyelerimizi bir
                                                                                         sonraki ergin inan
                                                                                         sergisi için şimdiden
                                                                                         sanat koridoruna
                                                                                         davet ediyoruz!










                                                                                                                                 1963 yılında İstanbul Hukuk
                                                                                                                                 Fakültesi’nden mezun olan sa-
                                                                                                                                 natçı, 1964 ve 68 yılları arasın-
                                                                                                                                 da Devlet Tatbiki Güzel Sanat-
                                                                                                                                 lar Akademisi Yüksekokulu Re-
                                                                                                                                 sim Bölümü’nde eğitim gördü.

                                                                                                                                 1970’li yıllarda eserlerinde  ke-
                                                                                                                                 lebek,  yusufçuk  gibi  böcekler,
                                                                                                                                 sürüngenler, embriyonik insan
                                                                                                                                 figürleri, eski kültürlerin imge-
                                                                                                                                 leri, su damlaları, kaligrafi, la-
                                                                                                                                 tin ve Arap harfleri ile yazılmış
                                                                                                                                 metinler ve çok canlı renkler
                                                                                                                                 kullanan ergin İnan, biçimsel
                                                                                                                                 açıdan bir su kadar akıcı ve ar-
                                                                                                                                 kalarında suretin uçucu silüeti-
                                                                                                                                 ni bırakan bedenlere hayat ver-
                                                                                                                                 meye başladı. İç içe geçen çift
                                                                                                                                 perspektifli yüzler ve gözler ile
                                                                                                                                 mikrokozmos’un gizemini ade-
                                                                                                                                 ta görsel bir atlasa çeviren sa-
                                                                                                                                 natçı, doğa sergisi, İslam dün-
                                                                                                                                 yasının tasavvufi yönünü im-
                                                                                                                                 geleştiren yıldıznamesi, falna-
                                                                                                                                 mesi, tılsımı ve kaligrafik yazı-
                                                                                                                                 ları ile görsel belleğinin muhte-
                                                                                                                                 şem yansımalarını gözler önü-
                                                                                                                                 ne seriyor. Onun sanatı, birbir-
                                                                                                                                 lerine bir zincir gibi bağlı fark-

                                                                                      inAn’ın fAntAstik                          lı kültürlerin yaydığı görsel ve
                                                                                      gerçekçi eserlerinde                       düşünsel enerjiden besleniyor
                                                                                      çok boyutlu, çok                           da demek mümkün.
                                                                                      AnlAmlı Ve çok
                                                                                      görÜntÜlÜ VArlıklAr,                       Doğu coğrafyasını soluyan bir
                  ruhun fArklı hAllerine                                              ekolojik, biyolojik Ve                     sanatçı olarak ergin İnan, ön
                  gönderme yApAn iç içe geçmiŞ                                        tinsel bir dÜnyAdA                         Asya’nın mistik inanç ritüelleri
                  çift perspektifli yÜzler Ve                                         hAyAt buluyor!                             ile de ilgileniyor. Batı’nın akılcı
                  mikrokozmos’un gizemini                                                                                        ve eleştirel form dilinin sınırları
                  görsel bir AtlAsA çeViren                                                                                      içerisinde  gezinirken  mesne-
                  gözler! kendi iç dÜnyAsını                                                                                     vi’nin aşk, ışık, beden ve inanç
                  doğAdA ArAyAn sırA dıŞı bir                                                                                    fikri ile varoluşçuluğun dünya-
                  sAnAtçı portresi,
                                                                                                                                 yı anlama ve anlamlandırma
                     ergin                                                                                                       çabasına da ışık tutuyor.



                             inan
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20