Page 15 - COLISEUM SAYI 2
P. 15
Portre
Coliseum ressam ergin inan’In
fantastik dünyasIna
konuk olmak isteyen
tüm üyelerimizi bir
sonraki ergin inan
sergisi için şimdiden
sanat koridoruna
davet ediyoruz!
1963 yılında İstanbul Hukuk
Fakültesi’nden mezun olan sa-
natçı, 1964 ve 68 yılları arasın-
da Devlet Tatbiki Güzel Sanat-
lar Akademisi Yüksekokulu Re-
sim Bölümü’nde eğitim gördü.
1970’li yıllarda eserlerinde ke-
lebek, yusufçuk gibi böcekler,
sürüngenler, embriyonik insan
figürleri, eski kültürlerin imge-
leri, su damlaları, kaligrafi, la-
tin ve Arap harfleri ile yazılmış
metinler ve çok canlı renkler
kullanan ergin İnan, biçimsel
açıdan bir su kadar akıcı ve ar-
kalarında suretin uçucu silüeti-
ni bırakan bedenlere hayat ver-
meye başladı. İç içe geçen çift
perspektifli yüzler ve gözler ile
mikrokozmos’un gizemini ade-
ta görsel bir atlasa çeviren sa-
natçı, doğa sergisi, İslam dün-
yasının tasavvufi yönünü im-
geleştiren yıldıznamesi, falna-
mesi, tılsımı ve kaligrafik yazı-
ları ile görsel belleğinin muhte-
şem yansımalarını gözler önü-
ne seriyor. Onun sanatı, birbir-
lerine bir zincir gibi bağlı fark-
inAn’ın fAntAstik lı kültürlerin yaydığı görsel ve
gerçekçi eserlerinde düşünsel enerjiden besleniyor
çok boyutlu, çok da demek mümkün.
AnlAmlı Ve çok
görÜntÜlÜ VArlıklAr, Doğu coğrafyasını soluyan bir
ruhun fArklı hAllerine ekolojik, biyolojik Ve sanatçı olarak ergin İnan, ön
gönderme yApAn iç içe geçmiŞ tinsel bir dÜnyAdA Asya’nın mistik inanç ritüelleri
çift perspektifli yÜzler Ve hAyAt buluyor! ile de ilgileniyor. Batı’nın akılcı
mikrokozmos’un gizemini ve eleştirel form dilinin sınırları
görsel bir AtlAsA çeViren içerisinde gezinirken mesne-
gözler! kendi iç dÜnyAsını vi’nin aşk, ışık, beden ve inanç
doğAdA ArAyAn sırA dıŞı bir fikri ile varoluşçuluğun dünya-
sAnAtçı portresi,
yı anlama ve anlamlandırma
ergin çabasına da ışık tutuyor.
inan